Translate

Tuesday 11 March 2014

PrayForMH370 : Temuramah TV3 dengan Kapten Norudin Abd Majid

Salam untuk semua,

Rakyat Malaysia masih setia, berharap, menanti dan berdoa moga ada suatu keajaiban yang akan berlaku, kerana peristiwa kehilangan  pesawat MH370 juga adalah sesuatu yang sangat ajaib.

Mesti tonton, pendapat dan pandangan Kapten Norudin Abdul Majid, bekas Ketua Juruterbang Boeing 777 Fleet MAS

Malaysia, sedang dibawa untuk membuka seluruh minda. Memikirkan dan meninjau-ninjau kejadian-kejadian ajaib atau pelik lagi aneh pada alam ciptaan Tuhan.

KepadaMu lah ya Allah kami meminta pertolongan, wahai yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...Maha Merancang, Maha Berkuasa, Maha Melihat, kami selaku hamba yang lemah dan hina masih belum nampak, tunjukkanlah kami jalan yang lurus...wahai Tuhan yang Maha mendengar, dengarkanlah rintihan hamba-hambaMu yang memohon pertolongan dan pengharapan..

Sesungguhnya perancangan Allah adalah diluar pengetahuan kami selaku hamba, hanya segelintir sahaja yang diberi faham dan rasa. Kasihanilah kami, berilah  kami khabar yang membawa berita gembira untuk hamba-hambaMu khususnya untuk Malaysia, tolonglah supaya bumi Malaysia ini, mendapat kemuliaan di mata Dunia, juga yang sangat penting adalah kemuliaan dan keselamatan di sisiMu ya Allah...sesungguhnya Ya Allah, kami sedar Tuhanlah yang memuliakan dan menghinakan sesiapa sahaja...Allah jualah boleh menyelamatkan atau membinasakan apa sahaja...maka kami mohon keselamatan dariMu ya Allah...kami mohon ampun dan taubat atas segala kesalahan dan kelalaian kami, memang kami akui sering lalai dan leka dari mengingatiMu ya Allah. Kami alpa dengan segala matabenda disekeliling kami...barulah kami sedar ini adalah peringatan dari Tuhan yang Maha Esa untuk menyelamatkan hamba-hambaNya yang sudah jauh tersasar dalam matlamat hidup yang sebenar..

Tolonglah ya Allah, Perkenankanlah permintaan dan pengharapan kami ya Allah...dengan berkat kemuliaan junjungan besar, Nabi Muhammad saw, ahli keluarganya yang suci, para sahabat, para anbia, para aulia dan orang-orang soleh yang dikasihi Allah...zahirkanlah pesawat MH370 yang lenyap dari alam nyata...! Selamatkanlah mereka yang di dalam pesawat dengan kekuasaanMu ya Allah, selamatkanlah kami juga... Permudahkan segala urusan ini ya Allah.

Aamiin, aamiin, aamiin ya Robbal A'lamin.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment