Translate

Saturday 15 February 2014

Nota Hati -73 Firqah

Salam semua,

Moga kita dapat merenung dan ambil iktibar..

Setelah kita tahu tentang sejarah bola sepak..masih sanggupkah kita membudayakan permainan itu..?

Barang siapa yang menyerupai suatu kaum maka dia termasuk dari kaum itu.. (tak payahlah kita nak menyangkal atau banyak berhujjah dalam membenarkan sesuatu larangan dengan menggunakan ayat-ayat tertentu, sesungguhnya Allah jua Maha Mengetahui niat seseorang itu dalam berhujjah untuk menghalalkan niat yang tersirat dalam lubuk nafsunya)

Cuba kaji, kenapa selalu ada pergaduhan dalam permainan itu? Ehmm kenapa ya...renung-renungkan..adakah ia sesuatu yang baik atau buruk...adakah ia suatu petanda atau petunjuk?

Tanyalah hati kita?? ( sungguh sedih nasib generasi kini..)

Cuba kaji sejarah syiah dan wahabi?

Dalam penjelasan dalam blog 73 firqah dari link di bawah, insya Allah, kita boleh temui pelbagai jawapan.  Sila baca dengan berhati-hati, dan moga direzekikan masuk ke hati, setiap bab yang disajikan berpandukan daripada sumber yang jelas dan bersumberkan hasil kajian teliti daripada kitab-kitab para ulamak muktabar...siapalah kita untuk mempertikai atau menyanggahnya...!!!

Sesungguhnya saya bersyukur dan berterimakasih kepada penulis blog tersebut dan sesiapa sahaja yang berusaha menyampaikan dan sehingga ia sampai kapada diriku ini. Hanya Allah yang akan membalas segala usaha-usaha murni itu, termasuk juga kepada ulamak-ulamak muktabar yang begitu berusaha keras untuk memastikan kebenaran terpelihara.  Moga Allah memuliakan dan meninggikan darjat mereka.

Klik untuk membaca 'Nota Hati'

Moga kita sentiasa terpimpin dan terpandu di jalan yang benar  dan lurus dan diberi faham. Sesungguhnya hidayah dan kefahaman itu adalah sesuatu anugerah yang amat mahal, dan kita perlu berusaha dan berikhtiar untuk mendapatkannya.

Jika Allah inginkan kebaikan kepada seseorang itu dalam urusan agamanya, nescaya dia akan diberi faham.

Apa perasaan kita terhadap ahlul bait Rasulullah..yang diperlakukan sedemikian rupa..!!??

Dalam selawat, dalam sembahyang (Allah perintahkan kita baca dalam tahiyyat), kita minta Allah selamatkan Nabi Muhammad dan ahli keluarga baginda..

Tapi bagaimana dengan sikap ummat Islam hari ini..sebenarnya..!!! ???

Tanyalah hati kita..hati takkan mampu berdusta...

Sekadar perkongsian, marilah kita sentiasa berpesan-pesan dengan kebenaran dan kesabaran.

Ampun maaf.

Wassalam.

9.00 pm 15  02 14

Nota Hati

1- YAHUDI ADALAH AGAMA DAN ISRAEL ADALAH BANGSA, SAMA JUGA SEPERTI ISLAM ITU AGAMA DAN MELAYU ITU BANGSA. JANGAN DIPUTAR BELIT.
2- JESUS AKA CHRIST ITU BUKANLAH NABI ISA A.S., KERANA NAMA KHAS TETAP TIDAK BERUBAH WALAUPUN BERLAINAN BAHASA.
3- DAJJAL LAKNATULLAH ITU BUKANLAH “ANTICHRIST”, TETAPI ANTI ISLAM.DAN DAJJAL BERSEKUTU DENGAN KRISTIAN UNTUK MENGHANCURKAN ISLAM.
4- AGAMA KESELAMATAN YANG SEBENAR ADALAH HANYA AGAMA ISLAM.AGAMA YAHUDI, KRISTIAN, MAJUSI, SABIIN DAN LAIN-LAIN ITU SEMUANYA TERKELUAR DARI ISLAM DAN TIDAK BERKAIT LANGSUNG DENGAN ISLAM.
5- TAKSUB PADA AGAMA ISLAM ITU PERLU DAN MESTI DIPERTAHANKAN.
6- BOLA SEPAK ADALAH SATU AKTIVITI DIMANA ACARA PENGHINAAN DAN MEMPERINGATI HARI DIMANA KEPALA CUCU RASULULLAH DIPENGGAL HINGGA PUTUS DAN DISEPAK DAN DIPIJAK.
7- ISTILAH TUHAN HANYA UNTUK ORANG ISLAM DAN SEMBAHAN SELAIN AGAMA ISLAM DIPANGGIL BERHALA. KERANA JIKA KITA MEMANGGIL BERHALA-BERHALA SEMBAHAN MEREKA ITU “TUHAN” IANYA SEOLAH-OLAH MENGIKTIRAF KETUHANAN MEREKA, DAN BOLEH JATUH SYIRIK KHOFI.
http://73firqah.wordpress.com/nota-hati/

No comments:

Post a Comment