Translate

Friday 10 May 2013

Pasca PRU13, 5 Mei menunggu 13 Mei - Renungan untuk semua

Salam semua,

Renung-renungkanlah, 


Begitulah parahnya dan gawatnya apabila pemimpin negara buat tak endah!!!

yang Haram sebenarnya tak boleh dihalalkan..dan yang Halal tak boleh diharamkan...

Bila ini semua diterbalikkan, dan ada pihak yang 'diamanahkan' bertindak mengikut hawa nafsu dan kepentingan tertentu...maka kita semua, termasuk orang-orang yang tak bersalah yang akan menanggung akibat kemurkaan Allah swt..

Moga-moga kerosakan ini segera diperbetulkan....untuk kesejahteraan semua !!!

Wassalam.



" sampaikanlah dariku biarpun hanya sebaris ayat "




Untuk renungan bersama Sila klik link asal di sini

Pasca PRU13, 5 Mei menunggu 13 Mei

Salam ceria.
Semalam bermulalah tugas seperti biasa. Tumpang seronok tengok gambar-gambar Syh Inaam berehlah mandi manda & berBBQ lagi, di sini perjuangan kena diteruskan. Ziarah pagi ni ke Ja’ranah, Syh Jian bawa 1 bas, anjang bawa 1 bas. Syh Faiza naik bas dengan Syh Jian. Bersama isteri dan baby. Selamat berdoa panjang di Jabal Rahmah. Anjang jalan dengan Dehya’ Ahmad Zahari, adik ipar dia dan 1 bas penuh. Majoritinya orang Johor. Mereka tak mengundi PRU ke 13. Raut wajah, ramai orang Tabligh. Orang Tabligh tak mengundi ke? Ziarah ni, macam biasa la, ulang rutin yang sama. Kalau sebut takut hang pa cemuih.
Dalam rombongan tu ada seorang abang ahli GISB, Shah Alam. Dia tunjukkan gambar adiknya. Anjang silap dengar. Katanya belajar di Jerman. Manalah aku kenal student kat Jerman tu. Bila tengok gambar, oh biasa tengok, yang berkhidmat hantar anjang ke Segambut tahun lepas. Rupanya bukan student Jerman, Zon Barat Jerman. Tu dia GISB, gempaq habieh! Jerman pun bawah depa. Cita-cita kena tinggi bang! walau jasad…hehe Sensitif. 
Jadi hari ni dapat kenalan baru, 1 bas. Dapat ceritakan kebenaran sabda Nabi yang berlaku pada Suraqah. 23 tahun menunggu janji Rasul berlaku. Dan ianya tetap berlaku. Kerana Rasulullah SAW adalah Sodiqul Masduq. Kerana Rasulullah SAW bukan bercakap dari dorongan nafsu. 
و ما ينطق عن الهوى إن هو إلا وحي يوحى
Maka begitu juga, bila Rasul bersabda, Islam akhir zaman akan bangkit semula dari sebelah timur, sesungguhnya tidak syak lagi ia pasti berlaku. Dan ia sedang berlaku. Tetapi bukan melalui politik pilihanraya. Maha Suci Tuhan dari menaikkan agamaNya melalui sistem yang kotor.
Firman Allah dalam ayat 26 Surah Ali ‘Imran:
 قُلِ اللَّـهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاءُ وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ‌ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ‌ 
Maksudnya : Katakanlah (wahai Muhammad): “Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. 
Bahang PRU13 masih terasa. Gendang perang telah disimpan, kayu pemukulnya dah pun digantung tetapi gema ketukannya seakan-akan masih terngiang-ngiang di gegendang telinga. Poster-poster sudah dikoyak, bendera kempen telah dicabut, kain rentang telah dilipat tapi ulasan dan analisa masih belum berhenti.
Sebenarnya telah berlaku apa yang sepatutnya berlaku kerana ianya telah ditakdirkan oleh yang Maha Kuasa. Yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Dia kehendaki, dan Dialah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Dia kehendaki. Dialah juga yang memuliakan sesiapa yang Dia kehendaki dan Dialah yang menghina sesiapa yang Dia kehendaki. 
Mengapa menyalah-nyalahkan orang lain? Mengapa mempertikaikan orang lain? Walaupun orang tak mengenang apa yang kita lakukan, bukankah Allah ada? Biarlah Allah yang menilai. Apa tugas kita? Muhasabah diri, itulah tindakan yang terbaik bagi seorang pemimpin muslim. Saiyidina Umar Al Khattab rasa bersalah dengan kematian seekor kambing di bawah pemerintahannya.
Apakah kerana tiada rumput untuk di makan?
Apakah termakan rumput beracun?
Apakah diterkam serigala?
Apakah terminum air yang tercemar?
Matinya seekor kambing pun menyebabkan beliau bimbang bagaimana nak menjawabnya di depan Allah kelak.
Oleh itu bila Allah tarik kekuasaan kita selama ini, samada sedikit-sedikit atau ditarik terus, maka kenangkanlah kesalahan-kesalahan kita.
a. Pendidikan anak bangsa ini kemana dihalakan selama puluhan tahun ini? Sudah kenal, takut dan cinta Tuhankah anak bangsa kita? Atau rukun Iman dan Islam pun tak tau. Syahadah pun teragak-agak. Syarat, rukun solat tak selesai. Toharah pun ramai yang kantoi. Pergaulan bebas digalakkan. Result kejar super ‘A’, solat tak amik serius. Boleh ke takut Tuhan kalau macam ni? Maka tak heran zina dan buang anak menjadi-jadi. Oleh itu pemimpin lebih utama bertaubat. Abuya cuba asaskan pendidikan Al Arqam, bukan untuk makan gaji, bukan untuk degri tapi untuk berdikari untuk menjadi abid pemuja Allah tapi diharamkan.
b. Berpuluh tahun memerintah, ekonomi bukan diasaskan dari cinta dan takut Tuhan. Bukan bertolak dari nak laksanakan syariatNya. Atau kerana tak nak bergantung pada orang kafir dan nak selesaikan Fardhu Kifayah. Tapi semata-mata nak naikkan taraf ekonomi dan kehidupan. Nak kaya macam bukan Islam. Akhirnya, yang dah kaya sombong, menindas, lupa diri dan kayakan kroni betul-betul macam orang kafir. Yang tak berjaya kaya, makan subsidi, jual subsidi sampai mati. Bantuan habis, berniaga rugi. Dunia tak dapat, akhirat entah ke mana. Pemimpin kena menjawabnya. Kena ditaubatkan, kenapa dibiarkan puluhan tahun ia berlaku. Abuya bina ekonomi Al Arqam tanpa bantuan kerajaan. Tanpa pinjaman bank. Dari bahan mentah hingga tangan pengguna tanpa disentuh oleh bukan Muslim. Al Arqam pelopor makanan halal tapi malangnya, pun diharamkan. 
c. Hiburan yang betul-betul islamik tak ada. Kalau ada pihak lain nak usahakan, disusah-susahkan. Tetapi segala macam idol, segala macam fantasia, malah gang nam pun di sokong. Apa yang dari GISB semua dikaitkan dengan Arqam dan kesesatan. Yang sah-sah dari orang kafir dijulang. Yang alternatif dihalang. Kena muhasabahkan. Sebab dunia hiburan mempunyai pengaruh yang cukup besar di tengah masyarakat, khususnya remaja.
e. Penerbitan buku, majalah dan lain-lain ‘makanan fikiran dan roh’ yang benar-benar membina fikiran dan roh masyarakat Islam Malaysia sepatutnya betul-betul dirancang, dilaksanakan sepanjang berpuluh tahun Allah beri peluang memerintah. Sekat bahan-bahan lucah yang mendorong zina, rogol, gangguan seksual. Banyakkan bahan yang mendidik tetapi dengan penampilan moden dan canggih. Telah Abuya buat dalam Al Arqam, mencapai cetakan yang sangat tinggi. Berjaya merubah masyarakat kepada cinta Allah dan Rasul. Kuat untuk mengamalkan syariatNya. Malangnya bahan bercetak yang baik ini pun di tarik permit cetakan, yang memuja artis dan menyuburkan nafsu berlambak di pasaran.
Mungkin ada maksud Tuhan kepada tuan-tuan. Berhati-hatilah dengan kuasa. Yang di atas tidak selamanya di atas. Sedikit-sedikit kuasa ditarik. Tetapi jika kekal ego dengaImagen Tuhan, tidak memberi laluan pada Islam, tak mustahil semua orang politik akan jatuh setandan. Samada Nasionalis atau yang mendakwa politik Islam.
Ampun maaf.
Mekah.
11.55pm, Mei 9, 2013

.Image

No comments:

Post a Comment