Translate

Sunday 9 September 2012

DOA PELINDUNG DARIPADA FITNAH DAJJAL

Salam sejahtera,Doa dibawah memng sgt perlu dan dituntut untuk diamal kerana, Dajjal adalah suatu fitnah terbesar dan setiap umat sudah diperingatkan akan dasyatnya fitnah tersebut, semasa kedatangannya orng2 islam baka atau Islam keturunan akan kafir sekejap (40 hari kedatangannya yg dirasakan lebih drp setahun mengikut hari2 tertentu bilangannya).

Yang selamat adalah yang hanya menjadi pengikut Imam Mahdi dan PBT, jadi sebab itu umat Islam wajib mencari pemimpin apatah lagi kita hidup di akhir zaman. Atas keadilan Allah, Pemimpin yg Allah datangkan adalah untuk selamatkan umat. Tetapi ada ajaran daripada aliran fahaman wahabi mereka memang nak 'direct' dgn Allah, mereka tolak pemimpin atau guru mursyid sedangkan Allah dtgkan para Rasul pun berperantaraan malaikat jibril, Allahpun tak 'direct' dgn para Rasul yg mulia,.Rasul pun mendapat wahyu melalui malaikat sebagai perantara atau wasilah, inilah asas ajaran islam yg faktanya sengaja diselewangkan supaya umat islam keliru. hanya Nabi Muhammad dpt berjumpa terus dgn Allah semasa peristiwa 'Israk dan Mikraj', untuk mendapatkan perintah sembahyang yg agung (ini utk menunjukkan betapa besarnya perintah sembahyang itu, ia tidak melalui perantara, bila sembahyang, kita sebenarnya memng berhubung terus dgn Allah, bercakap2 dgn Allah).

Untuk pengetahuan umum, Allah ada kerajaan yg besar dan Allah suka kita berhubung dengannya melalui orang-orangnya atau melalui kerajaannya, ini diluar waktu sembahyanglah spt berdoa, belajar dan sebagainya..Sebab itu kalau sblm sembahyang kita tak mahu minta melalui guru kita atau guru mursyid utk mendapat sembahyang yang khusyuk( minta guru ajar secara roh @ pimpin secara roh), hampir mustahil kita nak khusyuk dlm sembahyang. Sembahyang Sy Ali, sampai tak terasa sakitnya apabila panah dicabut..!!!

Tapi bertawasul dengan guru mursyid atau para wali Allah sebegini, dilarang keras dlm aliran wahabi, jadi umat Islam sudah tidak ada seni2 dlm mengadap Allah yg sgt berprotokol. Jln mudah nak faham, kalau kita nak jumpa raja, adalah lebih mudah melalui org2 yg rapat dgn raja, kita akan dipimpin dan ditunjuk jalan, raja pun suka krn kita tidak melulu ke istananya, kita hormat undang2 dlm istananya, kita hormat pembesar2nya tanpa kita sombong nak terus mengadapnya tanpa peduli pembesar2 di sekeliling raja yg sibuk menjalankan tugas bagi pihak raja dan atas arahan raja. Moga ada manfaatnya. Ya Allah berilah hidayah dan taufik kepada kami, moga kami semua selamat..

Doa Pelindung Dari Fitnah Dajjal

اللَّهُمَّ اغْفِرْلِي مَا قَدَّمْتُ وَمَا أَخَّرْتُ وَمَا أَسْرَرْتُ وَمَا أَعْلَنْتُ وَمَا أَسْرَفْتُ وَمَا أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنِّي. أَنْتَ الْمُقَدِّمُ وَأَنْتَ الْمُؤَخِّرُ. لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ. يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ وَعَلَى طَاعَتِكَ. اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ  عَذَابِ الْقَبْرِ وَمِنْ عَذَابِ النَّارِ وَمِنْ فِتْنَةِ الْمَحْيَا وَالْمَمَاتِ وَمِنْ فِتْنَةِ الْمَسِيحِ الدَّجَّالِ. سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

No comments:

Post a Comment